مسابقه فرهنگی مرکز فرهنگ و هنر نیکان فردوس لیان بوشهر؛

کسب مقام اول استانی دلنوشته استاد خداداد رضائی

به مناسبت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید؛

بیانیه بسیج اساتید استان بوشهر 

بدون تردید شهید چمران با کارنامه درخشان علمی و مدیریتی و مجاهدت در راه خدا و کسب مدال شهادت در مسیر زندگی پرافتخار و پر بار خویش، بهترین الگو برای قشر دانشگاهی خصوصا اساتید است
کد خبر: ۱۴۱۲۸۴۸

بسم الله الرحمن الرحیم
دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش در ۴۹ سالگی به شهادت رسید. بدون تردید شهید چمران با کارنامه درخشان علمی و مدیریتی و مجاهدت در راه خدا و کسب مدال شهادت در مسیر زندگی پرافتخار و پر بار خویش، بهترین الگو برای قشر دانشگاهی خصوصا اساتید است. شهید چمران نماد کاملی از انسان تربیت شده مکتب اسلام بود که در عمر نسبتا کوتاه خود توانست منشأ خدمات فراوانی به مسلمانان و شیعیان در لبنان و ایران شود.
آنچه شهید چمران را از سایرین متمایز می کرد و باعث شد تا سرآمد همه ی نام آوران شود علاوه بر نبوغ و جایگاه سترگ او در دانش، دردمندی نسبت به جامعه و احساس مسئولیت در برابر آحاد مسلمانان برای رها شدن از قیدهای جهل و استعمار و استثمار بود. شهید چمران از یک سو به قله های علم در زمان خویش دست یافته بود و از سوی دیگر تربیت شده مکتب انقلابی امام خمینی بود. او انقلاب اسلامی را با تمام وجود شناخته بود و همه ی هستی دنیایی خویش را فدای آن کرد تا این شجره طیبه شاخسار طلایی خود را برتمامی آفاق جهان بگستراند.
بر همین‌مبنا و نقش بی بدیلی که این دانشمند بزرگ و استاد تراز انقلاب اسلامی در حیات طیبه خود برای حفظ اسلام و انقلاب ایفا کرد سالروز شهادت ایشان به عنوان روز بسیج اساتید نام گذاشته شده است. در همین راستا و از همین رهگذر مسئولیت اساتید دانشگاه خصوصا اساتید بسیجی سنگین می شود. این مسئولیت از چندین ابعاد قابل توجه است:
۱‌. فرزانگی و فرهیختگی و مجهز به آخرین دستاوردهای علمی در رشته های تخصصی از یادگارهای این شهید بزرگ است که هر استاد بسیجی باید این توانمندی را به خوبی در خود پرورش دهد.
۲. احساس دردمندی و مسئولیت در برابر جامعه و شناخت نیازهای زمان و تلاش برای حل مشکلات جامعه، مسئوليتي بس سنگین است که اساتید بسیجی با تمام وجود باید آن را سر لوحه کار خود قرار دهند.

امروز دشمن بیش از هر زمان دیگر به دنبال ایجاد فضای خشونت، درگیری و اغتشاش در محیط دانشگاهی است تا از این رهگذر ضمن لطمه به رشد علمی کشور، از دانشگاه و استاد و دانشجو به عنوان ابزاری علیه کیان نظام جمهوری اسلامی استفاده کند و کشور را دچار آشوب کند. بر همین مبنا اساتید بزرگوار و فرهیخته با روشنگری ها و افشای توطئه های قدرت اهریمنی جهان سلطه نقش بسیار مهمی در خنثی کردن این نقشه ها دارند.
رسالتی که بر دوش هر استاد دانشگاه قرار دارد به موازات تلاش های ناجوانمردانه دشمن برای فریب قشر دانشجو هر روز بیشتر و بیشتر می شود. تدریس و تسلط بر آخرین دستاوردهای علمی در رشته های تخصصی بخشی از این مأموریت سنگین است و جهاد برای تبیین حقیقت انقلاب اسلامی و دستاوردهای پرشکوه نظام جمهوری اسلامی بخشی دیگر از این رسالت است. امروز بی تفاوتی در برابر توطئه ها و نقش فعال دشمن برای مسخ ارزش ها و جابجایی جلاد و شهید گناهی نابخشودنی است چرا که با کوچک ترین غفلت، دشمن بزرگ ترین لطمه ها را به جوانان و دانشجویان ما وارد خواهد کرد. ایجاد فضای مثبت اخلاقی و سیاسی در دانشگاه و الزام همگان به حرکت در قالب قانون، یکی از ضرورت های حکمرانی در دانشگاه است که رؤسای دانشگاه ها به دور از هر انفعال باید به این رسالت خطیر خود به خوبی عمل نمایند و از سرزنش سرزنش کنندگان هیچ هراسی به خود راه ندهند.
بسیج اساتید استان بوشهر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سالگرد شهادت شهید عزیز دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، همچون گذشته برای هر نوع همکاری و همفکری با دستگاه های اجرایی و فرهنگی اعلام آمادگی می کند. در این موقعیت حساس از همه ی دولتمردان و مسئولان امر انتظار دارد با برنامه ریزی و تلاش گسترده برای حل مشکلات جامعه همت گماشته و با هر دادن منویات مقام معظم رهبری در سال کاهش تورم و رشد تولید قدم های اساسی را در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بردارند.

والسلام علیکم

بسیج اساتید استان بوشهر خرداد ۱۴۰۲

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها